Hampaiden valkaisu 249 €! Lue lisää ja varaa aika>

Henkilökunta

Suu- ja leukakirurgia

Emilia Marttila | Erikoishammaslääkäri, suu- ja leukakirurgia

Emilia on suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkäri ja -erikoislääkäri sekä dosentti. Hän valmistui Helsingin yliopistosta hammaslääkäriksi vuonna 2005 ja lääkäriksi vuonna 2015. Emilia väitteli tohtoriksi vuonna 2011 aiheenaan suusyöpä ja suun hiivainfektiot.

Emilia valmistui suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkäriksi lokakuussa 2021 ja erikoislääkäriksi huhtikuussa 2023. Tällä hetkellä hän toimii HUSissa suu- ja leukakirurgian erikoislääkärinä, ja hän on työskennellyt HUSissa vuodesta 2018 alkaen. Ennen erikoistumistaan Emilia työskenteli usean vuoden ajan Helsingin kaupungilla hammaslääkärinä, mikä antoi hänelle laajan kokemuksen myös perushammashoidosta ja hammaspäivystyksestä. Emilia on tehnyt tutkimusta monista aiheista, kuten suusyövästä, suun limakalvomuutoksista, suun mikrobiologiasta ja traumoista.

Hänen erityisosaamisalueitaan ovat leukakirurgiset toimenpiteet, kuten keinojuuri- eli implanttikirurgia, hampaiden ja leukakystien leikkaukselliset poistot sekä resektiot. Lisäksi hän hoitaa suun limakalvosairauksia.

Protetiikka ja purentafysiologia

Tommy Sjöholm | Erikoishammaslääkäri, protetiikka ja purentafysiologia

Tommy on kokenut hammaslääkäri, joka on työskennellyt alalla jo 30 vuoden ajan. Tommy erikoistui purennan kuntoutukseen 2000-luvun alussa Helsingissä, ja kirjoitti unitutkimukseen liittyvän väitöskirjan Turun yliopistossa. Hänellä on laaja kokemus sairaalaproteettikkona toimimisesta Hämeenlinnassa yli 10 vuoden ajalta. Tommy on kotoisin Kaarinasta ja harrastaa vapaa-ajallaan muun muassa pyöräilyä ja valokuvausta.

Tommy keskittyy pääasiassa perushammashoitoon, kuten paikkauksiin, keraamisiin täytteisiin ja protetiikkaan (irtoproteesit, kruunut ja sillat). Erityisesti hänellä on vahvaa osaamista hammasimplantteista ja tekee suunnitelmia, joissa otetaan huomioon sekä ylä- että alaleuan hammaskaarten toiminta kokonaisuutena. Kasvokipujen ja purentahäiriöiden hoito kuuluvat myös hänen erityisosaamiseensa.

Tommy arvostaa erityisesti asiakkaidensa omia toiveita hoidon suunnittelussa ja tarjoaa palvelujaan ilman palveluseteleitä.

Iensairaudet

Johanna Antinheimo | Erikoishammaslääkäri, parodontologia

Johanna on parodontologian (hampaan kiinnityskudossairauksien) erikoishammaslääkäri. Hän hoitaa mielellään parodontiittia ja peri-implantiittia (implanttia ympäröivien tukikudosten tulehduksia) sairastavia potilaita. Johanna tekee parodontaalikirurgiaa (ienleikkauksia) ja hoitaa myös kokonaishammashoitopotilaita. Ei palveluseteleitä.

Hellevi Ruokonen | Erikoishammaslääkäri, parodontologia

Hellevi on hampaiden kiinnityskudossairauksien hoitoon erikoistunut hammaslääkäri ja dosentti (suulääketiede, parodontologia). Hänellä on pitkä kokemus suun limakalvosairauksien, yleissairauksien suuilmentymien sekä peri-implantiitin diagnostiikasta ja hoidosta. Hellevi tekee myös parodontaalikirurgiaa.

Paikkaus- ja juurenhoito

Jaana Helenius-Hietala | Erikoishammaslääkäri, paikkaus- ja juurenhoito

Jaanalla on pitkä, yli 30 vuoden kokemus hammaslääkärinä erilaisissa tehtävissä sekä julkisella että yksityisellä puolella.  Viime vuodet hänen päätyö on ollut Husissa erikoissairaanhoidossa.  Jaana on kliinisen hammashoidon erikoishammaslääkäri, painotusalueena vaativat paikkaus- ja juurihoidot mutta hän ottaa vastaan myös uusia kokonaishoidon potilaita. Jaana on tehnyt aktiivisesti tutkimustyötä ja sen myötä erityisiä kiinnostuksen kohteita ovat yleissairaiden potilaiden suunterveys.
Ei palveluseteleitä / ei kampanja tarkastuksia / ei työterveysasiakkaiden tarkastuksia.

Oikomishoito

Heidi Arponen | Erikoishammaslääkäri, oikomishoito

Heidi on toiminut hampaiden oikomishoidon erikoishammaslääkärinä yli 12 vuoden ajan, ja nauttii työskentelystä monissa eri toimintaympäristöissä. Yksityisvastaanoton lisäksi hän työskentelee terveyskeskuksessa ja opettaa tulevia hammaslääkäreitä ja oikomishoitoon erikoistuvia hammaslääkäreitä Helsingin yliopistossa.

Heidillä on laaja kokemus sekä lasten että aikuisten oikomishoidon toteutuksesta perinteisillä raudoilla, irrotettavilla oikomiskojeilla ja kalvoilla (Invisalign ja Clear-aligner).

Heidi jobbar gärna med både vuxna och barn för att tillsammans uppnå ett funktionellt bett och ett vackert leende. Ortodontisk behandling planeras alltid individuellt för att passa var och en.

Orthodontic treatment is provided also in English for patients of all ages. The treatment is planned individually and carried out with either traditional braces or aligners, as best fits for each case.

Hammaslääkärit

Sanna Järvinen | Hammaslääkäri

Sannan vastaanotolle ovat tervetulleita kaikenikäiset potilaat. Hän on luonteeltaan rauhallinen ja hoitaa työnsä huolellisesti. Sannan toimenkuvaan kuuluvat yleishammaslääkärin työt, kuten esimerkiksi tarkastukset, paikkaukset, kiinnityskudossairauksien hoito ja hampaiden poistot. Sannan vastaanotolla potilaan toiveet ja mahdolliset pelot hoitoon liittyen tulevat kuulluksi ja huomioiduksi.

Terho Lintula | Hammaslääkäri

Terho on rovaniemeläissyntyinen hammaslääkäri, joka ottaa lämpimästi vastaan kaikenikäisiä potilaita. Hän on hyvin empaattinen erityisesti pelkopotilaiden kanssa ja osaa luoda turvallisen ilmapiirin. Tarvittaessa hän suorittaa myös nukutushammashoitoa tai hoitoja sedaatiossa. Terhon erityisosaamiseen kuuluvat juurihoidot. Parhaillaan hän erikoistuu Helsingin yliopistossa juurihoidon erikoishammaslääkäriksi, odottaen valmistuvansa vuoden 2024 aikana. Lisäksi hän toimii Levin, Oulun, Munkkivuoren ja Ala-Malmin vastuuhammaslääkärinä, joten hänellä on laaja kokemus eri hoitoympäristöistä.

Saara Ojala | Hammaslääkäri

Saara on empaattinen ja varmaotteinen hammaslääkäri, joka tekee laajasti perushammashoidon toimenpiteitä, kuten paikkaus- ja juurihoitoa, hampaiden poistoja, kiinnityskudossairauksien hoitoa, purentakiskoja sekä erilaisia proteettisia ratkaisuja. Hän on erityisen hyvä lapsi- ja pelkopotilaiden kanssa.

Saaran vastaanotolla huomioidaan aina potilaan hammaslääketieteellinen hoidontarve, omat toiveet sekä mahdollinen hammashoitoon liittyvä pelko tai ahdistus. Hän pyrkii aina luomaan turvallisen ja rauhallisen ilmapiirin, jossa potilas voi tuntea olonsa mukavaksi ja kuulluksi. Kaikki hoidot suunnitellaan yksilöllisesti potilaan tarpeiden mukaan. Tervetuloa Saaran vastaanotolle!

Liisa Ristikankare-Sanmark | Hammaslääkäri

Liisa on yleishammaslääkäri, jolla on pitkä työkokemus. Aktiivinen täydennyskoulutus mahdollistaa nykyoppien mukaisen laadukkaan hammashoidon.  Liisa on toiminut pitkään hammaslääkärinä Munkkivuoressa ja hänellä on laaja kokemus eri-ikäisistä potilaista. Ei palveluseteleitä.

Minttu Virkki | Hammaslääkäri

Minttu valmistui hammaslääkäriksi Kuopiosta vuonna 2018 ja on sen jälkeen työskennellyt monipuolisesti erilaisissa hammaslääkärin tehtävissä. Hänen päämääränään hammaslääkärinä on aina ollut edistää potilaidensa hyvinvointia, ja hän korostaa suun terveyden tärkeyttä tässä kokonaisuudessa. Minttu arvostaa työssään monipuolisuutta ja toivottaa potilaat tervetulleiksi niin pienissä kuin suurissakin hoidontarpeissa.

Hoidossa Minttu ottaa aina huomioon potilaan omat toiveet ja haasteet, ja tarvittaessa hän konsultoi erikoishammaslääkäreitä. Hänen lähestymistapansa on kuunteleva ja yksilöllinen, ja hän pyrkii tarjoamaan hellää ja yksilöllistä hoitoa jokaiselle potilaalleen. Mintun saama positiivinen palaute potilailtaan kertoo siitä, että hänen lähestymistapansa on toiminut hyvin, ja monet potilaat ovat löytäneet tiensä takaisin hammashoitoon hänen vastaanotolleen.

Mintun erityisosaamiseen kuuluvat juurihoidot, joista hänellä on laaja kokemus. Lisäksi hänellä on osaamista esteettisissä paikka­-aineratkaisuista ja purennallisten vaivojen hoidosta. Minttu tekee mielellään myös irtoproteeseja ja tavallista perushoitoa, kuten tarkastuksia, poistoja, paikkauksia, kruunuja ja purentakiskoja.

Ulla-Maija Wesander | Hammaslääkäri

Ulla-Maija on yleishammaslääkäri, jolla on pitkä kokemus kaikenikäisten asiakkaiden hoitamisesta. Hänen tavoitteena on kokonaisvaltainen ja kivuton hoito sekä toimiva ja esteettinen hoitotulos. Ulla-Maija pyrkii luomaan edellytykset suun terveyden ylläpitoon yhteistyössä potilaan kanssa.

Karri Åberg | Hammaslääkäri

Karrilla on laaja kokemus ja hän on tunnettu ihmisläheisestä otteestaan, joka huomioi potilaan kokonaisvaltaisesti. Hän tarjoaa helläkätisiä ja informatiivisia hoitomenetelmiä. Karrilla on vahva tausta esteettisestä hammashoidosta, ja hänen erityisosaamista ovat kestävät purentaa kuntouttavat keraamiset täytteet ja kruunut.

Karrin erikoisosaamiseen kuuluvat myös tutkitusti tehokkaat TAP-uniapnea- ja -kuorsauskiskot. Hän kohtaa säännöllisesti pelkopotilaita ja pyrkii luomaan heille miellyttävän hoitokokemuksen.

Lisäksi Karrilla on koulutus hierojana, ja hän on erikoistunut pään- ja niskanalueen kiputiloihin sekä puremalihasten ongelmiin. Tämä monipuolinen osaaminen mahdollistaa asiakkaiden kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisen.

Karoliina Åström | Hammaslääkäri

Karoliina tekee suun ja hampaiston kokonaishoitoja tarkastuksista proteettisiin ratkaisuihin. Hän hoitaa kaikenikäisiä potilaita lapsista vanhuksiin. Karoliina pyrkii aina luomaan hoitotilanteesta rauhallisen ja mahdollisimman kivuttoman vuorovaikutuksessa potilaan kanssa.

Suuhygienistit

Krista Avarmaa | Suuhygienisti

Krista on ystävällinen ja huolellinen suunhoidon ammattilainen. Hän hoitaa mielellään kaikenikäisiä potilaita ja tarvittaessa kivunlievitys puudutuksella on mahdollista. Lämpimästi tervetuloa Kristan vastaanotolle! Helsingin kaupungin palveluseteliasiakkaiden varaukset ainoastaan puhelimitse 010 571 1902.

Disa Peltoniemi | Suuhygienisti

Disa on valmistunut 2024 suuhygienistiksi. Aikaisemmalta ammatiltaan Disa on hammashoitaja ja on toiminut yksityisellä vuodesta 2017. Disa on Hohteella Munkkivuoren vastaava suuhygienisti. Vastaavan työn lisäksi hän osallistuu potilastyöhön ja toimii suuhygienistinä. Disa osallistuu vuosittain ja aina tarvittaessa alan koulutuksiin. Suuhygienistinä hän on  ystävällinen ja rauhallinen. Disalle on tärkeää huomioida asiakkaan toiveet ja hoitaa jokainen asiakas yksilöllisesti. Hän hoitaa helläkätisesti ja tarjoaa mielellään kivunlievitystä puudutuksella. Disa hoitaa suomen ja englannin kielellä. Esteettinen hoito on lähellä Disan sydäntä.

.

Disa Peltoniemi
Ella Vainikka | Suuhygienisti

Ella on valmistunut vuonna 2021. Hän on iloinen, huolellinen sekä omasta ammatista kiinnostunut suuhygienisti. Ella on toiminut yksityisillä vastaanotoilla valmistumisesta lähtien. Suuhygienistinä hän on rauhallinen, helläkätinen ja hoitaa mielellään kaiken ikäisiä potilaita. Hän huomioi hoidossa jokaisen asiakkaan tarpeet ja hoitaa mielellään myös pelkopotilaita.

Ellan tehtäviin kuuluvat hammaskiven poisto, iensairauksien ehkäisy ja ylläpitohoito, soodapuhdistukset, hampaiden valkaisut sekä omahoidon neuvonta. Kivunlievitys puudutuksella ja pintapuudutuksella on mahdollista. Ella kehittää jatkuvasti osaamistaan, jolloin hän voi panostaa yksilölliseen suun terveyden edistämiseen ja omahoidon ohjaukseen.

Tervetuloa hammashoitoon!

.